oecumenische kerkdienst op 5 mei, om 10.30 uur

Zondag 5 mei is er om 10.30 uur een oecumenische kerkdienst in de RK Bonifatiuskerk. In het kader van het programma van het comité 4 en 5 mei sluiten de plaatselijke kerken aan bij het thema ‘Lichten-voor-de-vrijheid’. Hiervoor hebben de parochie HH. Paulus en Ludger en de protestantse gemeente Lichtenvoorde besloten om samen op te trekken. Aan de viering wordt medewerking verleend door de zanggroep Gemak, met een aantal bekende luisterliedjes waarbij men ook mee kan zingen. De zang zal variërenvan meer ingetogen tot levendig.

Tijdens de kerkdienst krijgen alle bezoekers de gelegenheid om vóór in de kerk zelf een licht aan te steken voor vrede en vrijheid, of voor die situaties (of de zorgen) waardoor men persoonlijk geraakt wordt. Ds. Hans Hinkamp zal in een korte overdenking stilstaan bij een gedicht en het bewogen leven van de theoloog Dietrich Bonhoeffer die zijn strijd voor de vrijheid met de dood moest bekopen. Aan de viering zullen meerdere personen uit de beide kerkgemeenschappen meewerken. Bij de uitgang is er gelegenheid voor een vrije gift voor Vluchtelingenwerk Nederland. Iedereen is van harte welkom! Na afloop kunnen bezoekers gratis genieten van een kop bevrijdingssoep.